Un spatiu inchis are nevoie de ventilatie, iar spatiile retail nu sunt o exceptie
Ai iesit la cumparaturi. O vitrina iti atrage privirea. Intri in magazin sa investighezi si esti intampinat de un aer cald, statut. Nu stii cum sa iesi mai repede. Adio, shopping!
Un spatiu inchis are nevoie de ventilatie, iar spatiile retail nu sunt o exceptie. Dincolo de beneficiile ventilatiei comerciale, un sistem de ventilare bine gandit poate aduce mai multe vanzari afacerii tale. Cum?
Prin sporirea confortului clientilor si al echipei care lucreaza in magazin.
Cum afecteaza ventilatia experienta clientilor in retail?
Un magazin nu este doar despre produse. El este temperatura, zgomot, muzica de fundal, prospetime si diferite arome. Toate vor influenta experienta de shopping.
Intr-un spatiu ideal, toate aceste elemente vor incuraja o achizitie.
Problema apare atunci cand ele nu sunt optimizate si afecteaza chiar si insesizabil experienta clientilor. Daca o zona sufera din cauza curentilor de aer, cumparatorii se vor simti incomod si vor dori sa iasa cat mai repede din magazin.
Daca sistemul de ventilatie face prea mult zgomot, la fel: cumparatorii nu vor putea pune intrebari si nu vor putea vorbi cu personalul magazinului. Rezultatul: vor pleca fara sa cumpere nimic.
Dar cum ramane cu stafful?
Aceste elemente nu afecteaza numai clientii: si angajatii dintr-un magazin pot suferi din cauza calitatii slabe a aerului, a temperaturii prea mari sau prea mici si a curentilor de aer. Mai multe studii arata ca un mediu retail placut motiveaza angajatii, care, la randul lor, vor duce la clienti mai fideli si fericti.
Acumulare de agenti contaminanti in aer (CO₂, substante chimice, alergeni) duc la o productivitate mai scazuta si la mai multe zile de concediu medical provocate de raceli, alergii, dificultati respiratorii si probleme de concentrare.
De asemenea, studiile au aratat ca un staff multumit reuseste sa aduca cu 37% mai multe vanzari si asta are sens.
Daca un magazin concureaza cu alte magazine care vand produse similare, inclusiv cu magazinele online, nu este fezabil sa concureze doar pe baza de pret. Este de la sine inteles ca stabilirea de legaturi cu clientii poate stimula vanzarile, nimeni nu doreste sa vorbeasca cu un agent de vanzari apatic sau chiar morocanos.
In general fiecare spatiu retail are mai multe zone cu functii diferite: case, zona de explorat, camere de proba. Fiecare zona reprezinta o provocare pentru ventilatie: indeplinirea anumitor functii si standarde de confort.
Chiar si in cazul magazinelor de mobila si decoratiuni interioare, anumite tipuri de marfuri pot fi surse de contaminanti.
Daca magazinul comercializeaza produse fragrante (lumanari, parfumuri, hrana pentru animale), sistemul de ventilatie este vital in pastrarea unui mediu sanatos si crearea unei experiente placute de shopping.
Si daca ventilatia comerciala este ignorata?
In ciuda acestei legaturi evidente intre un mediu placut si un numar mai mare de vanzari, ventilatia nu este mereu o prioritate pentru spatiile de retail: odata instalate, sistemele tind sa fie ignorate cand vine vorba de mentenanta.
De ce? Pentru ca administrarea unei afaceri retail poate fi o sarcina dificila, iar in complexitatea operatiunilor zilnice si a problemelor mai presante de intretinere, un manager poate gasi mai simplu sa tot amane mentenanta sistemului HVAC.
Exista si preconceptia ca, daca sistemul ”sufla” aer, el functioneaza cum trebuie. Astfel, se acorda putina atentie sistemului de ventilatie odata ce acesta este instalat, chiar daca cerintele de ventilatie se pot schimba in timp si chiar daca aerul ”suflat” nu mai este curat si la temperatura optima.
Cum ajuta ventilatia comerciala ATREA?
Alegerea unui sistem HVAC care integreaza trei functii intr-o singura solutie te poate ajuta sa creezi un mediu confortabil si primitor pentru clienti.
Sistemele ATREA dedicate ventilatiei comerciale sunt:
- 100% personalizate: de la dimensiunile unitatii, la montajul acesteia (orizontal, vertical, pe acoperis) si la sistemul de control care permite controlul nivelului de CO₂, a nivelului de umiditate, a programului de functionare in functie de ora, zi, sezon - totul ajustabil cu ajutorul aplicatiei de ultima generatie disponibila pe mobil.
- usor de instalat: dimensiunile compacte ale unitatilor ATREA si livrarea ergonomica inseamna ca instalarea sistemului implica un deranj minim si integrare rapida care respecta dimensiunile camerelor tehnice ale spatiului.
- simplu de monitorizat: fiecare sistem de ventilatie ATREA este conectat automat la server. Aceasta conexiune activa permite diagnostic rapid de la distanta fara necesitatea deplasarii unui tehnician. De asemenea, setarile unitatii semnalizeaza automat necesitatea unui proces de metenanta eliminand amanarea acestuia pana ce sistemul este afectat iremediabil.
- usor de controlat: sistemul de control de ultima generatie brevetat de ATREA permite un control optim al sistemului, automatizari in functie de valorile detectate de senzori, programarea functionarii sistemului de ventilatie in functie de anotimp, ora si zi.
Concluzie
Factorii de mediu sunt o parte esentiala a experientei de shopping.
Un mediu retail confortabil ii face pe clienti mai fericiti, ceea ce duce la mai multe vanzari si profituri mai mari. Ventilatia magazinelor poate parea un aspect secundar, dar nu trebuie sa fie asa.
Cu sistemele de ventilatie ATREA, este usor sa furnizezi aer curat la vitezele potrivite pentru a mentine un mediu placut care incurajeaza shopping-ul in magazinul tau.