Telegestiunea instalatiei termice cu ajutorul dispozitivelor mobile
Intr-o societate din ce in ce mai dependenta de smartphone, dispozitivul cu ajutorul caruia se gestioneaza tot mai multe activitati cotidiene (TV, internet, informatii media, social), nu puteau sa lipseasca aplicatiile pentru controlul la distanta al instalatiei de incalzire.
Ca urmare a unui vast proces de digitalizare prin care in prezent trece Grupul Viessmann, specialistii companiei au dezvoltat modulul WLAN Vitoconnect 100 cu ajutorul caruia centrala termica poate fi conectata la internet. Acest modul se conecteaza simplu si direct la sistemul de incalzire (plug-and-play) si functioneaza ca o interfata intre centrala si aplicatiile pentru smartphone ViCare, Vitotrol Plus, Vitoguide, compatibile cu sistemele de operare iOS si Android.
Modulul Vitoconnect 100 are integrat un concept de securitate global care a trecut cu succes testul institutului VDE privind securitatea informatiilor in sistemele Smart Home. Modulul Vitoconnect 100 de la Viessmann se conecteaza la panoul de control al centralei termice printr-un cablu Optilink si la router/modem via WiFi sau prin cablu.
Aplicatiile pentru smartphone (ViCare, Vitotrol Plus, Vitoguide) impreuna cu Vitoconnect 100 ofera proprietarilor de centrale posibilitatea ca, printr-o interfata simpla, sa-si supravegheze sistemul de incalzire oriunde si oricand. Intr-o zona separata a ecranului de start sunt afisate mai multe recomandari pentru economisirea energiei.
Beneficiile de a avea Vitoconnect 100 atasat la sistemul de incalzire
Temperatura se poate ajusta potrivit nevoilor sau se poate seta pe modul "plecat de acasa" atunci cand se paraseste locuinta. In acest fel se reduc semnificativ cheltuielile pentru incalzire, iar economia realizata este afisata direct pe display. Utilizarea acestei aplicatii aduce un plus de confort oferind posibilitatea incalzirii locuintei de la distanta precum si pregatirea apei calde menajere inainte de intoarcerea proprietarilor acasa.
Foarte important, aplicatia trimite automat mesaje de avertizare daca apare vreo defectiune sau daca este nevoie de servicii de mentenanta. Un operator de service poate fi setat implicit si va fi notificat prin aplicatia Vitoguide ca a preluat in evidenta instalatia.
Daca apare o problema in functionarea centralei de apartament, aplicatia transmite mesaje atat proprietarului, cat si firmei de service, daca este activat serviciul de service la distanta. Proprietarii se bucura astfel de mai multa siguranta cand specialistii le supravegheaza centrala termica online in orice moment.