Test STILL FMX 20 - 3 luni in depozitul H.Essers

Un echipament STILL a fost testat timp de 3 luni in depozitul H.Essers din Bucuresti

Desi v-am obisnuit cu testarea vehiculelor in trafic, impreuna cu STILL Romania am decis sa abordam un domeniu nou. Un echipament STILL a fost testat timp de 3 luni in depozitul H.Essers din Bucuresti. Este vorba despre un reach truck FMX 20, echipat cu Fleet Manager si folosit pentru mutarea marfurilor din depozitul pe care H.Essers il avea inchiriat in cadrul parcului Prologis, in depozitul propriu. Concluziile le-am aflat de la Daniel Alexa, HSEQ Manager in cadrul H.Essers Romania.

"Am ales un echipament care avea instalat sistemul Fleet Manager pentru a putea urmari indicatorii de productivitate, dar si elementele care tin de incidente sau accidente", a explicat domnul Daniel Alexa. El a precizat ca, in acest fel, s-a putut obtine o imagine foarte clara privind orele si conditiile in care s-au produs eventualele incidente, iar in paralel s-a putut face o verificare a optimizarii depozitului din punctul de vedere al designului interior, pe baza senzorilor FMX 20.
Consum mai redus
Iar pentru ca era vorba despre o perioada foarte plina (mutarea a aproximativ 25.000 de paleti intre cele doua depozite - echipamentul a avut baterie de rezerva pentru a putea fi folosit la adevarata capacitate. De altfel, Daniel Alexa a observat consumul foarte mic de curent pe care il presupune FMX 20, mentionand ca in cazul echipamentelor din generatia 2005, care functioneaza pe baza de curent alternativ, bateriile tin circa 5 ore si jumatate, in timp ce perioada in care pot functiona aceste noi baterii fara incarcare (folosind curent continuu) este de 7-8 ore. Un element foarte important pentru reducerea costurilor.
"Dupa o perioada de 3 luni in care echipamentul a lucrat intr-un ritm sustinut, pot spune ca s-a comportat foarte bine. Nu am avut probleme tehnice, nu am avut erori. Toate incidentele inerente, care au aparut pe inregistrarea din Fleet Manager, au tinut de faptul ca senzorul nu a fost calibrat la un standard fixat pe structura noului depozit, tocmai pentru a putea vedea daca, de exemplu, in anumite zone pardoseala este dreapta, daca apar anumite denivelari care pot crea anumite probleme in viitor. Stivuitorul a functionat in anumite zile doar intr-un compartiment al depozitului, manipuland marfa unui anumit client. Am putut astfel verifica prin Fleet Manager daca s-au manifestat anumite probleme in zona respectiva. Am folosit echipamentul si pentru controlul calitatii, iar informatiile pe care ni le-a furnizat si pe care le-am analizat cu trainerul echipei de mentenanta STILL au fost corecte". Managerul HSEQ H.Essers Romania a aratat ca, in acest fel, a identificat semne de intrebare care au putut fi rezolvate.

Cartele personalizate, siguranta crescuta, costuri reduse de mentenanta
Foarte importanta a fost posibilitatea identificarii cu exactitate a modului in care lucreaza fiecare stivuitorist prin intermediul cartelelor personalizate, legate la sistemul STILLFleetManager, utilizate pentru pornirea echipamentului. "Am testat inclusiv modul de lucru al angajatilor, care nu au stiut ca echipamentul este dotat cu sistemul de urmarire prin Fleet Manager. Stiam exact cine a utilizat echipamentul intre anumite ore, cat a mers si cat a ridicat. Acesta este un avantaj al sistemului. Cu siguranta acest sistem, care presupune folosirea cartelei stivuitoristului la pornirea echipamentului, are un mare avantaj, in sensul ca dedici cartela unei singure persoane, careia ii poti aloca drepturi si restrictii si poti aloca drepturi si restrictii aparatului", a apreciat domnul Daniel Alexa. Concret, poti stabili ca pentru un anumit stivuitorist viteza de deplasare sa nu depaseasca 5 sau 8 km/h sau ca viteza de ridicare sa fie procentual mai mica decat 100%. Iar marele avantaj consta in faptul ca toate aceste programari se pot face direct de catre utilizatorul autorizat sa poata accesa Fleet Manager. "In situatia unui angajat nou, care abia a inceput sa lucreze, pot sa optez pentru anumite drepturi (viteza de deplasare sau de ridicare mai mica) pentru a evita riscurile de a se produce accidente. Toti acesti parametri se activeaza odata cu introducerea cartelei.".
Managerul HSEQ H.Essers Romania a observat, de asemenea, senzorul de care beneficiaza FMX 20, care sesizeaza inclinarile peste un anumit nivel. Pe de alta parte, atunci cand are loc un incident STILLProActive, poate transmite imediat informatia catre echipa de service. Daca accidentul este mai mare, atunci echipamentul intra in avarie si nu mai poate fi deplasat decat cu o viteza de avarie. Din aceasta stare de avarie poate fi scos dupa inspectia pe care o face reprezentantul intern si care, daca nu identifica o problema de securitate in exploatare, poate reseta sistemul, reintroducandu-l in lucru. In caz contrar, interventia va fi realizata de echipa tehnica STILL.
Un parteneriat care va continua
"Parteneriatul cu STILL pe acest proiect s-a desfasurat foarte bine. Am primit echipamentele pe care le-am cerut si s-au ridicat la asteptarile noastre. Avem in flota echipamente STILL inca din 2005. Urmarind costurile, am putut observa avantajele generatiilor noi de echipamente", a afirmat domnul Daniel Alexa. In opinia sa, foarte interesant este faptul ca sistemul de fleet management poate fi montat inclusiv pe aceste transpalete mici, care, chiar daca au un cost mai mic de achizitie, pot duce la cresterea costurilor de mentenanta intr-un timp relativ scurt, din cauza incidentelor si a proastei utilizari. "Pentru moment, doar STILL ofera o astfel de posibilitate care sa fie si prietenoasa cu utilizatorul. In sensul sa nu fie necesar sa astept sa vina un reprezentant al societatii sa descarce datele. In plus, este important ca poti solicita rapoarte care pot fi zilnice, saptamanale, trimestriale, anuale. Mai ales in aceasta perioada in care managementul solicita date cat mai succinte, rapoartele furnizate in mod automat de sistemul de fleet management STILL sunt de mare ajutor. Am in vedere atat STILLReport cat si STILLFleetManager, care permit accesul persoanelor autorizate la informatii in orice moment in care au conexiune la internet", a aratat domnul Daniel Alexa. El a apreciat inclusiv faptul ca, in cazul unui incident in care este implicat echipamentul, persoana responsabila este anuntata prin intermediul unui SMS sau a unui mail. Iar restrictiile pot fi stabilite in timp real, folosind conexiunea la Internet, indiferent de locul in care se afla responsabilul.
Concret, in toata perioada de testare a echipamentului, s-a incercat utilizarea la maxim a tuturor dotarilor lui, fiind pentru prima data cand, in cadrul depozitelor H.Essers din Romania, a fost testat un astfel de echipament. "In general, urmarim numarul de ore de utilizare in fiecare zi, tinem o evidenta a interventiilor, a frecventei cu care au avut loc si a costurilor reparatiilor, iar de aceasta data am avut sansa de a merge mult mai in profunzime cu ceea ce poate oferi un echipament modern. Cu siguranta vom continua pe directia pe care am testat-o impreuna cu STILL si vom incerca sa upgradam flota astfel incat sa fim in tendinte si sa beneficiem de toate noutatile", a concluzionat domnul Daniel Alexa.

Meda Borcescu
meda.borcescu@ziuacargo.ro

De scos in evidenta
Daniel Alexa, HSEQ Manager in cadrul H.Essers Romania:
"Consider ca sistemul asigura responsabilizarea operatorilor.
Ideal este ca toate echipamentele din depozit sa fie prinse in sistemul Fleet Manager."


Caseta
FM-X 20
  • capacitate incarcare: 2.000 kg
  • centru de incarcare: 600 mm
  • distante incarcare: 409 mm
  • inaltime maxima de ridicare: 5.580 mm
  • viteza maxima incarcat/la gol: 14/14 km/h
  • motoare electrice: de propulsie, performanta S2 60 min. - 6,5 kW; de liftare, performanta S3 15% - 13 kW
  • compartiment sofer: elemente de control ajustabile, scaun si plansa picioare ajustabile electronic, compartimente de depozitare documente A4 si suport de sticla; asigura o protectie optima a soferului
  • elemente de control: joystick ergonomic pentru operarea miscarilor hidraulice, butoane pentru controlul functiilor auxiliare, directie electrica 360 grade, sistem directie direct-drive safety
  • sisteme de propulsie electrice pentru deplasare, liftare si directie, cu sistem de recuperare a energiei in timpul franarii
  • sisteme hidraulice: tehnologie cu supape proportionale, pompa optimizata
  • catarg: tip triplex, profil special cu rezistenta inalta la torsiune, asigura o stabilitate si vizibilitate optima
  • sistem de franare de inalta eficienta, cu recuperarea energiei, 3-circuit; frana-disc electromagnetica pentru oprire de urgenta si parcare
Caseta 2
"STILL Fleet Data Services" - un viitor sigur intr-o lume a logisticii online


STILL a reusit sa transforme stivuitoarele in utilaje inteligente prin "STILL Fleet Data Services". Acesta este un pachet compus din trei solutii software pentru colectarea si procesarea datelor furnizate de stivuitoare si operatori. Cel mai important aspect este ca software-ul permite accesul la aceste date online, in orice moment si in oricare loc din lume.
STILLReport permite organizarea, analizarea si optimizarea unor intregi flote prin intermediul instrumentelor software online si ofera companiilor de logistica o vedere de ansamblu rapida si clara asupra intregii flote.
STILLFleetManager 4.x permite strangerea si procesarea datelor detaliate de la stivuitor si operator si face ca aceste date sa fie disponibile online. Diversele nivele de permisiuni de acces sunt administrate prin controlul bazat pe cipuri, carduri cu cip sau coduri PIN.

STILLProActive permite eliminarea rapida a defectiunilor. Stivuitorul inteligent trimite coduri de eroare direct la service-ul STILL.

Aceasta permite service-ului sa inceapa mai repede reparatia si reduce numarul de vizite pe care angajatii service-ului trebuie sa-l faca la sediul clientului - un lucru bun nu doar pentru client, ci si pentru mediu.

Caseta stivuitoristi
Concluziile celor doi stivuitoristi care au operat echipamentul FMX 20, Elena Urdoi si Aurelian Vladu:
  • la inceput, echipamentul a fost mai greu de utilizat din cauza sistemului de comanda cu joystick, volanul se misca mai greu implicand un efort suplimentar pentru operare. Dupa efectuarea reglajelor de catre tehnicieni, nu am mai avut probleme.
  • sistemul manual de inlocuire a bateriilor de tractiune este usor de folosit cu un minim de oprire a activitatii.
  • vizibilitatea este foarte buna prin gratarul de protectie aflat deasupra capului si la nivelul catargului.



In cazul in care doriti sa aflati mai multe despre stivuitorul FMX 20, faceti clic pe poza prezentata mai jos sau cereti oferta de pret ori alte informatii de la persoana de contact a firmei STILL Motostivuitoare Srl, folosind butonul corespunzator.
Produse mentionate in articol
Stivuitoare STILL pentru deservire depozit FM-X
 
Stivuitoare pentru deservire depozit STILL FM-X

FM-X, comparativ cu restul produselor, inseamna mai mult decat un stivuitor cu furca. Datorita functiei de stabilizare activa a sarcinii, puteti gestiona urmatorul transport de marfuri, in timp ce altele inca ar astepta oprirea vibratiilor catargului. Un impuls automat de egalizare ofera o modalitate rapida si eficienta de a impiedica vibratiile la inaltimi mari, reducand timpul de asteptare cu pana la 80%. Rezultatul este o crestere semnificativa a vitezei de raspuns. In plus, la FM-X, spatiul de depozitare disponibil se poate utiliza mai eficient decat oricand; capacitatea de incarcare reziduala mare inseamna ca stivuitorul cu catarg retractabil poate ridica sarcini de pana la 1000 kg la o inaltime incredibila de 13 m.

Brosura
Vezi detalii
Card produs
Categorii
Stivuitor, transpaleta, utilaj de transport si tractare
Stivuitor, transpaleta, utilaj de transport si tractare
Tehnologie pentru depozite
Tehnologie pentru depozite
Echipamente
Echipamente
Constructii

Fereastra, izolatie, caramida, adeziv, ...

Instalatii mecanice

Cazan, ventilator, baterie sanitara, ...

Instalatii electrice

Intreruptor, releu, camera video, cablaj, ...

Echipamente

Mobilier urban, stivuitor, mobila de birou, ...

Unelte

Software CAD, aparat de masurat, utilaj, ...