Usile culisante si batante Tormed - o solutie de acces sigura si curata
Spitalul Municipal din Orsova a trecut printr-un proces de renovare amplu, iar de curand a fost inaugurata o sectie de medicina interna la standarde europene, alte sectii trecand si ele prin procese de reabilitare cu scopul de a crea conditii optime pentru realizarea actului medical, de a spori siguranta si confortul pacientilor si echipei medicale.
KADRA a participat la acest proiect ambitios, propunand o solutie de acces sigura si curata: usi culisante si batante Tormed, prevazute cu „clear wave”, sistem de deschidere automat care nu necesita atingere, respectandu-se astfel rigorile sanitare care sa diminueze riscurile de contaminare.
Usile culisante Tormed – o solutie „custom made” pentru nevoile unei sectii moderne de medicina interna
Incepute in perioada pandemiei, lucrarile de modernizare a trei dintre sectiile si compartimentele unitatii sanitare au fost finalizate de curand. Tot in urma acestei reabilitari, a fost infiintat un compartiment nou, cel de diabet si boli de nutritie. 760.000 de lei a fost valoarea investitiei suportate din bugetul spitalului si din sponsorizari.
Inaugurata pe 18 iunie, Sectia de Medicina Interna din cadrul Spitalului Municipal Orsova are un numar de 17 paturi. Pentru aceasta sectie moderna, echipa de ingineri KADRA a propus montarea de usi culisante in locul celor batante, o solutie mai bine adaptata configuratiei spatiului disponibil, care permite acces rapid si fara atingere. Usile sunt dotate cu hublou, astfel incat pacientii sa poata fi supravegheati de la distanta, o facilitate care le asigura acestora un plus de confort si care inseamna mai multa eficienta pentru echipa medicala.
Infectiile intraspitalicesti se transmit cel mai usor prin atingere. De aceea, usile de salon Tormed au fost construite special pentru a preveni transmiterea infectiilor nosocomiale, atat prin materialele folosite (suprafete care pot fi dezinfectate des, fiind rezistente la substante specifice), prin structura (nu exista zone de imbinare sau denivelare care sa permita acumularea de praf sau de mizerie), cat si prin design.
Abordare integrata a proiectului: consiliere, proiectare, aprovizionare si montaj intr-un ritm alert
Provocarea pe care o aduce un astfel de proiect de reabilitare tine, pe de o parte, de identificarea solutiilor de acces optime care sa corespunda rigorilor de siguranta sanitara, dar si constrangerilor legate de spatiul disponibil si de configuratia acestuia (tinand cont de faptul ca este vorba despre o constructie veche, unde interventiile de reconfigurare sunt limitate). Echipa KADRA, formata din ingineri, tehnicienii de montaj, alaturi de colegii de la aprovizionare, a lucrat concertat pentru a aduce si a instala cat mai rapid posibil solutiile adecvate in noile sectii ale spitalului. Astfel incat, un proiect care ar fi durat in medie noua saptamani a fost finalizat in doar sapte saptamani. Acesta este avantajul colaborarii cu un furnizor integrat de solutii de acces automat: acesta pune la dispozitie toate resursele si o echipa extinsa si competenta care preia toate problemele si le rezolva in timp record.