Automatizarea pas cu pas
Primul HUB de automatizare a proceselor intralogistice din tara
Toyota Material Handling Romania a format la Bucuresti o echipa de specialisti in proiecte de automatizare pentru a sustine activitatea depozitelor cu echipamente fara operatori.
"Cu peste 250 de proiecte de automatizare livrate cu succes si peste 800 de echipamente ghidate automat care functioneaza in Europa, avem o experienta vasta in gestionarea proiectelor de automatizare. Cu specialisti dedicati automatizarii care vor trece prin diferitele faze ale proiectului, partenerii nostri pot fi siguri ca vor primi cea mai buna solutie pentru atingerea obiectivelor." Gabriel Carsofschi – Automation Project Manager.
Depozitul viitorului fara stivuitoristi
Automatizarea in intralogistica este in plina expansiune, inlocuind forta umana care este greu de gasit, de certificat si de pastrat. Automatizarea optimizeaza fluxul de marfuri, reducand in acelasi timp daunele, timpul si costurile. Operatorii devin disponibili sa se ocupe de sarcini mai complexe in locul celor repetitive. Manipularea automata a paletilor necesita, de asemenea, mai putina mentenanta si energie si contribuie la productivitate si la siguranta, obtinand o rentabilitate a investitiei in decursul a 2 ani.
Echipamentele Toyota Autopilot sunt programate pentru a face toate sarcinile in siguranta si pentru a lucra alaturi de operatorii din depozit intr-o simbioza perfecta. Scannerele de siguranta incorporate si unitatile de detectare a obstacolelor previn coliziunile reactionand rapid la piedicile ce pot aparea pe traseul de lucru. Senzorii de incarcare si camerele video asigura o manipulare precisa si sigura a marfii.
Oferta Toyota Material Handling Romania cuprinde solutii automatizate pentru:
- zona de depozitare
- zona de aprovizionare
- zona de cross-docking
- manevrarea paletilor fara sarcina
- zona de iesire a produselor finite.
"Putem identifica impreuna fluxurile in care automatizarea va adauga cea mai mare valoare activitatii voastre, incepand calatoria spre automatizare pas-cu-pas. Dupa ce am identificat fluxurile ce pot fi automatizate, gandirea lean ne va ajuta sa standardizam procesele pentru a face automatizarea cea mai eficienta." Gabriel Carsofschi – Automation Project Manager.
Proces: In aceasta zona paletii sunt transportati de pe podea, din zona de incarcare, catre o zona de depozitare (rafturi sau o zona dedicata depozitarii paletilor).
Echipamente:
- Automated low-lifters (Toyota Autopilot LAE)
- Automated stacker trucks (Toyota Autopilot SAE)
- Automated counterbalanced trucks (Toyota Autopilot OAE)
- Automated reach trucks (Toyota Autopilot RAE).
Navigare: Prin reflectoare sau navigare naturala
Software: T-ONE automation software
Initiatori de comanda: WMS, tableta, semnale de tip I/O (cum ar fi senzori, butoane, etc.)
Integrari: WMS, PLC, conveioare, celule robot, usi automate, alarma de incendiu
Baterie: Cu acid sau Li-ion cu incarcare automata
Alte dotari ce pot fi adaugate: Scaner pentru coduri de bare, formular de inventar.
Manipularea marfurilor primite
Marfurile primite sunt de obicei asezate pe podea sub forma de stive. Acesti paleti sunt adusi de regula de soferii de tiruri/camioane sau de personalul din doc. Un AGV pe pilot automat de la Toyota, poate duce bunurile primite din zona de intrare in depozit, intr-o zona de depozitare (rafturi sau o zona dedicata depozitarii).
In procesele de depozitare, se intampla ca mai multe utilaje sa se ocupe de transportul paletilor, in functie de tipurile de sarcini. De exemplu, un dispozitiv de ridicare automat (transpaleta electrica sau stacker) pentru transport si un alt echipament pentru depozitare (reach truck) - asigura obtinerea solutiei potrivite tipului de aplicatie pe care o are clientul.
Cum functioneaza
Comenzile de transport sunt adesea initiate de administratorul de docuri, fie printr-o tableta (conectata la T-ONE), fie printr-un buton. T-ONE va primi destinatia de la sistemul de gestionare al depozitului (WMS) odata ce echipamentul automat (Autopilot) a preluat incarcatura si scanerul de la bord a verificat ID-ul marfii. Pentru depozitele fara WMS, T-ONE vine cu o functie de mapare a depozitului. Prin aceasta, T-ONE poate verifica valoarea scanata dintr-o incarcare in raport cu datele si criteriile predefinite pentru a obtine destinatia corecta de predare a marfurilor. Destinatia nu trebuie sa fie preconfigurata si poate, de exemplu, sa fie diferita dimineata fata de dupa-amiaza, oferindu-va flexibilitate.
Manipulare lina a marfurilor
Pentru a asigura o preluare lina a marfurilor din zona de intrare, este esential ca marfurile sa fie plasate corect. De aceea, recomandam sa implementati o verificare vizuala a plasarii paletului si sa identificati orice deteriorare a bunurilor inainte ca bunurile primite sa fie depozitate. Instruirea corecta a angajatilor va poate ajuta sa imbunatatiti acest proces si sa faceti ca operatiunea automata sa ruleze mai usor si mai eficient.
Proces: In zona de productie sau in depozit este intotdeauna nevoie de aprovizionare cu diverse materiale precum paleti cu piese care sunt dusi la liniile de productie sau catre zonele de picking.
Echipamente:
- Automated towing trucks (Toyota Autopilot TAE )
- Automated stacker trucks (Toyota Autopilot SAE)
- Automated counterbalanced trucks (Toyota Autopilot OAE)
- Automated reach trucks (Toyota Autopilot RAE).
Navigare: Prin reflectoare sau navigare naturala
Software: T-ONE automation software
Initiatori de comanda: WMS, tableta, semnale de tip I/O (cum ar fi senzori, butoane, etc.)
Integrari: WMS, PLC
Baterie: Cu acid sau Li-ion cu incarcare automata
Alte dotari ce pot fi adaugate: Scaner pentru coduri de bare.
Completare automata a paletilor
Procesul de completare se gaseste in mod obisnuit in productie, la liniile de asamblare sau in zonele de preluare, unde trebuie sa reumpleti spatiile libere cu diferite piese sau cu paleti. Paletii sunt ridicati de echipamentele automate Toyota de pe podea sau de la rafturi in zona de depozitare si dusi in zonele de productie sau de preluare.
Un singur palet poate fi transportat de un echipament automat sau un numar mai mare de paleti poate fi remorcat in acelasi timp de un echipament de tractare automat. In zonele aglomerate, cum ar fi liniile de asamblare, solutiile fara furci sunt o alternativa buna pentru transportul usor si sigur al paletilor.
Cum functioneaza
Pentru fiecare comanda de completare, software-ul de automatizare T-ONE creeaza alte doua comenzi de transport. Combina fluxurile de la cross-docking si de la manipularea paletului fara incarcatura: se preia paletul gol si se inlocuieste cu un altul care are incarcatura. De asemenea, poate face transport in bucla cu un echipament de tractare automat. Exista flexibilitatea de a alege intre sistemul Controler Logic Programabil (PLC) sau WMS pentru a initia aceste comenzi de transport sau puteti avea un operator care sa le initieze printr-o tableta sau un buton.
Proces: Acolo unde sunt mutati paletii, exista adesea transporturi simple de la o statie specifica la alta. In centrele de distributie, in care paletii sunt transportati direct de la intrare la iesire, acest lucru se numeste cross-docking.
Echipamente:
- Automated low-lifters (Toyota Autopilot LAE)
- Automated stacker trucks (Toyota Autopilot SAE)
- Automated counterbalanced trucks (Toyota Autopilot OAE).
Navigare: Prin reflectoare sau navigare naturala
Software: T-ONE automation software
Initiatori de comanda: WMS, tableta, PLC, semnale de tip I/O (cum ar fi senzori, butoane, etc.)
Integrari: WMS, PLC, conveioare, celule robot, usi automate, alarma de incendiu
Baterie: Cu acid sau Li-ion cu incarcare automata
Alte dotari ce pot fi adaugate: Scaner pentru coduri de bare.
Mutarea marfurilor
Procesul punct-la-punct poate fi gasit in majoritatea locurilor de productie unde marfurile semifabricate trebuie transportate in zona de productie pentru a deveni produse finite. Acest transport al marfurilor semifabricate poate fi automatizat folosind echipamentele Autopilot.
Cum functioneaza
Sarcinile sunt adesea pornite automat de un semnal, de ex. printr-o fotocelula fixata la transportor care este declansata de sarcina pe masura ce se apropie de capatul liniei. De asemenea, pornirea se poate face manual prin intermediul unei tablete sau prin WMS.
Timpul de productie al unei unitati (takt time) nu este intotdeauna egal si, prin urmare, ar putea fi necesare tampoane mai mici pentru a stoca din cand in cand produsele semifabricate. T-ONE, software-ul de automatizare Toyota, va identifica aceasta nevoie si va crea o pozitie de depozitare temporara in care echipamentele Autopilot pot plasa in siguranta marfurile. Cand este necesar, sistemul va trimite o noua comanda de transport catre unul dintre echipamentele automate pentru a finaliza „transportul punct-la-punct” - optimizand solutia la nevoile aplicatiei.
Cross-docking flexibil
In centrele de distributie, aceste tipuri de transporturi sunt adesea denumite fluxuri de „cross-docking”, in care marfurile sunt mutate de echipamentele Autopilot de la zona de intrare catre zona de iesire, de obicei plasate in stive care asteapta sa fie expediate.
Proces: Intr-un depozit exista intotdeauna o multime de paleti goi, deoarece marfurile au fost folosite sau culese. Paletii goi sunt, de asemenea, necesari pentru plasarea altor marfuri sau pentru transportul produselor de la liniile de productie.
Echipamente:
- Automated low-lifters (Toyota Autopilot LAE)
- Automated stacker trucks (Toyota Autopilot SAE)
- Automated counterbalanced trucks (Toyota Autopilot OAE).
Navigare: Prin reflectoare sau navigare naturala
Software: T-ONE automation software
Initiatori de comanda: WMS, tableta, PLC, semnale de tip I/O (cum ar fi senzori, butoane, etc.)
Integrari: WMS, PLC, conveioare, celule robot, usi automate, alarma de incendiu, etc.
Baterie: Cu acid sau Li-ion cu incarcare automata.
Mutarea paletilor goi prin depozit
Procesul de manipulare a paletilor fara incarcatura se regaseste in zone precum linii de asamblare, zone de prelucrare sau acolo unde deseurile trebuie manipulate.
Cum functioneaza
Paletii fara incarcatura pot fi preluati de echipamentele automatizate unul cate unul de la statiile de asamblare / preluare pana la distributie sau pot fi adusi la zona de productie pentru incarcarea marfurilor finite. O alta modalitate de a gestiona paletii goi este transportul, de catre un echipament automat, al unei stive de paleti intr-o zona tampon aflata langa zona de productie.
Automat sau la cerere
Puteti alege ca aceste comenzi de transport sa fie initiate de sistemul PLC al echipamentelor sau de sistemul de gestionare a depozitelor. Alternativ, un operator le poate initia printr-o tableta conectata la software-ul de automatizare Toyota (T-ONE) sau printr-un buton.
Proces: Paletii cu produse finite sunt dusi intr-un depozit temporar din apropierea zonelor de productie sau de preluare si apoi sunt plasati in zona de iesire, de obicei sub forma de stive pe podea, asteptand sa fie incarcati in camioane.
Echipamente:
- Automated low-lifters (Toyota Autopilot LAE)
- Automated stacker trucks (Toyota Autopilot SAE)
- Automated counterbalanced trucks (Toyota Autopilot OAE)
- Automated reach trucks (Toyota Autopilot RAE).
Navigatre: Reflectoare sau navigare naturala
Software: T-ONE automation software
Initiatori de comanda: WMS, tableta, PLC, semnale de tip I/O (cum ar fi senzori, butoane, etc.)
Integrari: WMS, PLC, usi automate, alarma de incendiu
Baterie: Cu acid sau Li-ion cu incarcare automata
Alte dotari ce pot fi adaugate: Scaner pentru coduri de bare.
Pregatirea pentru livrare
Cand produsele sunt gata, echipamentele automate pot ridica marfurile de la capatul liniei de productie. Daca este necesara ambalarea lor, echipamentele Autopilot pot duce produsele la o statie de impachetare/ambalare, inainte de a le lasa in zona de iesire.
Depozitarea marfurilor
Paletii pot merge direct catre zona de iesire, asteptand sa fie incarcati si expediati, dar uneori sunt depozitati pentru o perioada de timp inainte de a fi preluati. Cand marfurile sunt depozitate provizoriu inainte de distributie, exista cazuri cand predarea se face de la un echipament la altul, predare gestionata printr-o comanda multileg, pentru a utiliza echipamentul cel mai potrivit pentru fiecare sarcina. Atunci cand produsele sunt puse in loturi, stivuitoarele automate vor plasa marfurile in rafturi gravitationale sau shuttle. Pentru marfurile care nu sunt lotate, se folosesc adesea rafturile conventionale. Datorita gamei largi de solutii pe care le ofera, exista intotdeauna o potrivire perfecta pentru operatiunile pe care le are clientul.
Cum functioneaza
Comenzile de aducere a marfurilor catre zona de iesire sau in zona de depozitare provizorie sunt de obicei initiate automat de un semnal I / O - o fotocelula sau un scaner declansat de sarcina pe masura ce se apropie de capatul unui conveior. Comanda poate fi de asemenea data automat de sistemul PLC al masinilor de productie sau manual de catre un operator prin intermediul unei tablete. Destinatia este decisa de software-ul de automatizare T-ONE fie impreuna cu WMS, fie prin caracteristica de mapare care poate trimite o valoare scanata catre o anumita destinatie.