350 de motive pentru a crede in viitor
In acest an Saint-Gobain sarbatoreste cea de-a 350-a aniversare.
Este un moment desebit pe care Grupul il marcheaza promovandu-si istoria, cu privirea indreptata spre viitor, spre 2015, an care va fi incarcat cu evenimente importante. Aniversarea a inceput pe data de 9 ianuarie in Shanghai (China) si se va incheia in luna octombrie in Paris (Franta).
Saint-Gobain, un grup ce priveste spre viitor
Inca de la infiintarea ei in anul 1665 de catre regele Ludovic al XIV-lea si Ministrul sau de Finante, Jean-Baptiste Colbert, cea mai veche companie listata la bursa din Paris CAC 40 index, s-a adaptat la schimbarile globale si a acceptat numeroasele provocari care s-au ivit de-a lungul timpului. Bazandu-se pe vasta sa experienta si cultura corporatista, Saint-Gobain priveste permanent spre ziua de maine si stie ca exista multe "motive pentru a crede in viitor", bazate pe cei sase piloni ai strategiei sale si pe valorile Grupului.
- O lume fara frontiere:
De cand a infiintat prima unitate in afara Frantei, in Germania, in 1850, Saint-Gobain a evoluat la nivel international ajungand astazi sa opereze in 64 de tari. - Habitatul durabil este accesibil:
Saint-Gobain ofera produse si solutii inovatoare pentru a raspunde provocarilor fundamentale in domeniul habitatului, cu scopul de a-i reduce impactul asupra mediului, a imbunatati eficienta energetica si confortul ocupantilor. - Inovatia schimba lumea:
Saint-Gobain este una dintre cele mai inovative 100 de companii ale lumii. Inovatia este inclusa in cursul istoric si in identitatea companiei. Produsele Saint-Gobain imbunatatesc habitatul si viata de zi cu zi. - Talentul este infinit:
Puterea Grupului Saint-Gobain sta in angajatii sai. Fiind uniti datorita unor valori comune, in fiecare zi ei accepta numeroase provocari, servind milioanele de clienti ai Grupului. - Habitatul pentru toti este posibil:
Saint-Gobain isi ia angajamentul de a crea posibilitati pentru toata lumea, inventand materiale adaptate pietelor locale si prin intermediul Fundatiei Saint-Gobain Initiatives. - Saint-Gobain a traversat timpurile si a anticipat viitorul:
Timp de 350 de ani, Grupul s-a reinventat continuu pentru a se adapta si a sprijini schimbarile lumii.
"Aceasta aniversare este o oportunitate si o ocazie de a le reaminti tuturor despre puterea obtinuta in cei 350 de ani de istorie si de inovatii permanente. Experienta noastra ne ajuta sa intelegem si sa ne concentram pe termen lung. De asemenea, ne ofera siguranta si agilitatea de a ne adapta la schimbarile globale neintrerupte. Istoria noastra este dovada faptului ca suntem o companie care si-a depasit permanent limitele si a acceptat provocarile tehnologice. Privind spre trecutul nostru si analizand lumea de astazi, suntem convinsi ca exista numeroase motive pentru a crede in viitor. Astfel, sarbatorim aceasta aniversare cu privirea orientata spre viitor si spre inovatie. Ne dorim ca in 2015 sa va impartasim din optimismul nostru," afirma Pierre-André de Chalendar, Presedinte-Director General al Saint-Gobain.
Inceputul unui an de festivitati
Pe 9 ianuarie 2015, Pierre-André de Chalendar, Presedinte - Director General al Saint-Gobain a inaugurat in Shanghai festivitatile de aniversare a celor 350 de ani, care vor cuprinde mai multe puncte de interes:
- Pavilioane itinerante futuriste, deschise publicului, care vor prezenta capacitatea Grupului pentru inovatie si expertiza exceptionala in materiale de constructii. Acestea vor face un turneu mondial si vor oferi vizitatorilor o experienta senzoriala si artistica unica:
- In Shanghai (China) in ianuarie
- In Sao Paulo (Brazilia) in aprilie
- In Philadelphia (SUA) in iunie
- In Paris (Franta) in octombrie
- O expozitie virtuala in cinci limbi (franceza, engleza, germana, spaniola si portugheza braziliana) va fi lansata online in luna februarie. Cu peste 700 de documente de arhiva, Saint-Gobain va oferi tuturor oportunitatea de a-i explora sau redescoperi istoria printr-o serie de documente nepublicate pana in momentul acesta. Expozitia va permite vizitatorilor sai sa exploreze o galerie de inovatii ale habitatului, sa descopere sase sectiuni organizate tematic (Transformarea materialelor; De la publicitate la marketing; Saint-Gobain in jurul lumii; Realizari importante, Spatiul muncii; Guvernare corporativa si Cultura) si sa experimenteze, datorita unei reconstructii spectaculoase in 3D a Manufacture des Glaces, lucrari din oglinzi specifice perioadei Revolutiei Franceze. Vizitatorii vor putea, de asemenea, sa contribuie la aceasta expozitie prin adaugarea pe site a propriilor documente si experiente personale.
- O carte aniversara, conectata la expozitia virtuala prin coduri QR si tradusa in cinci limbi (franceza, engleza, germana, spaniola si portugheza braziliana), va fi publicata de catre Editura Albin Michel in primavara. Aceasta carte face o incursiune in trecutul si prezentul companiei si va oferi o sansa unica de a afla mai multe despre Saint-Gobain intr-o maniera diferita.
- Jocul World 350, disponibil gratuit din primavara pentru smartphone-uri si tablete. World 350 va permite jucatorilor sa-si testeze abilitatile digitale si sa-si provoace prietenii si familiile sa intre intr-o lume neobisnuita, unde se vor intalni subtil cu Saint-Gobain. Sarcina lor va fi sa construiasca locuinte pe planeta World 350.
- In ultimul rand, o zi aniversara care va fi sarbatorita de catre toti angajatii Grupului la nivel mondial, pe 15 octombrie. Aceasta va materializa legaturile puternice intre toti angajatii Saint-Gobain.
"Impartasim bucuria acestei aniversari alaturi de colegii nosri din Grup si suntem mandri ca facem parte dintr-o companie in care traditia si inovatia merg impreuna. Grupul Saint-Gobain din Romania va organiza si la nivel local evenimente aniversare menite sa puncteze sarbatorirea celor 350 de ani de existenta pe piata mondiala." a declarat Constantin Hariton, Delegat General Adjunct al Grupului Saint-Gobain in Romania.
350 ani de istorie
Istoria Saint-Gobain este marcata de o miscare permanenta spre diversificare si concentrare. In ciuda acestui lucru, Grupul este special prin faptul ca si-a mentinut afacerea de baza - productia de sticla plata - chiar daca acum aceasta reprezinta doar 11% din cifra de afaceri. Alte aspecte distinctive includ traditia inovatiei si internationalizarea timpurie.
- Secolul 17
Ludovic al XIV-lea, la indemnul ministrului Colbert, a creat Manufacture Royale des Glaces, pentru a sfida suprematia Venetiei in productia de oglinzi. - Secolul 18
Oglinzile au devenit la moda si din ce in ce mai accesibile. Beneficiind de ordine regale si personale, fabrica, cu peste 1000 de angajati, s-a modernizat si s-a bucurat de prosperitate pe parcursul intregului secol. - Secolul 19
Confruntandu-se cu o competitie internationala puternica, Saint-Gobain si-a diversificat productia si in zona chimicalelor. Pana la sfarsitul secolului, afacerea a fost imparaita in mod egal intre chimicale si productie de sticla. Fabrica a beneficiat de o crestere rapida intr-o noua zona de arhitectura bazata pe fier si otel, in principal pentru cladiri publice mari: piete, gari, arcade, etc. - Secolul 20
Pana acum, Saint-Gobain si-a indreptat atentia spre toate tipurile de produse din sticla (ambalaje din sticla, sticla optica, fibra de sticla etc). Revolutia automobilelor si arhitectura moderna cu intinderile sale vaste de suprafete netede, au oferit companiei noi piete de desfacere. In 1970, Saint-Gobain a fuzionat cu producatorul de conducte din fonta Pont-ŕ-Mousson. Acest fapt a condus spre un nou stil de management, nationalizarea (1982), urmata de privatizare (1986), eforturi crescute in cercetare, implantarea in noi tari si o perioada de cesiuni si achizitii. Achizitii majore au inclus Norton in 1990, care a pozitionat Saint-Gobain in zona materialelor high-tech (materiale abrazive, ceramica si plastic). Achizitia Poliet (Point.P, Lapeyre si Weber) in 1996 a permis companiei sa intre in distributia materialelor de constructii (45% din cifra de afaceri pe anul 2013). - Secolul 21
Saint-Gobain si-a concentrat strategia pe habitatul durabil in timp ce a continuat sa serveasca numeroase piete industriale. Sprijinit de numeroasele situri din intreaga lume, Grupul continua sa creasca in tarile in curs de dezvoltare si sa faca achizitii semnificative pentru a-si extinde distributia de materiale de constructii in Europa si pentru a-si completa portofoliul de produse (achizitia British Plaster Board in 2005 - ipsos si placi de gips-carton - si Maxit in 2007 - mortare industriale).
Despre Saint-Gobain
In 2015, Saint-Gobain celebreaza cea de-a 350-a aniversare, 350 de motive pentru a crede in viitor. Cu o vasta experienta si capacitate de inovatie, Saint-Gobain, lider mondial in domeniul habitatului si al materialelor de constructii creeaza, produce si distribuie materiale de constructii performante, oferind solutii inovatoare provocarilor critice ale prezentului: dezvoltare economica durabila, eficienta energetica si protectia mediului inconjurator. Cu vanzari de 42 miliarde de Euro in 2013, Saint-Gobain opereaza in 64 de tari si are aproximativ 190.000 de angajati.
In Romania, Saint-Gobain detine opt activitati (Abrasives, Brodrene Dahl, Glass, Isover, MTI Impex, PAM, Rigips si Weber), avand aproximativ 1.100 de angajati si opereaza 12 unitati de productie in opt situri industriale situate in Brasov, Branesti, Calarasi, Ploiesti, Satu-Mare, Tulcea, Turda si Suceava.
Foto pavilioane: https://www.saint-gobain.com/fr/presse/phototheque