De ce angajatii fericiti fac clientii fericiti?
Care este secretul pentru a construi o cultura de companie excelenta?
Studiile desfasurate de-a lungul anilor, au aratat ca firmele cu angajati implicati si fericiti, au o colaborare imbunatatita cu clientii. Intrucat KONE este din nou desemnata de Forbes ca fiind unul dintre cei mai buni angajatori din lume, analizam ce face o cultura de companie excelenta si cum ajuta aceasta ca sa reuseasca sa aduca zambetul pe fetele colegilor si clientilor KONE deopotriva.
Ce leaga un tehnician de service KONE din america de Nord, un director de sucursala din Orientul Mijlociu si un specialist in cercetare si dezvoltare la sediul KONE din Kunshan, China?
Raspunsul este cultura KONE, o cultura unica si puternica, care ghideaza modul in care cei 60.000 de angajati lucreaza impreuna, cum vad lumea si cum pun clientii in centrul a tot ceea ce face KONE.
Cultura KONE inradacineaza angajatii in valori comune si incredere reciproca, vitale pentru a naviga prin incertitudinile si provocarile lumii, in timp ce acestia interactioneaza in fiecare zi cu jumatate de milion de clienti si deplaseaza aproximativ un miliard de oameni.
Pentru anul 2023, revista Forbes a clasat din nou KONE ca fiind unul dintre cei mai buni angajatori din lume, plasand-o in primele 700 de companii globale, pe baza sondajului din acest an realizat in randul a 170.000 de angajati din 55 de tari.
Respondentii au fost intrebati daca si-ar recomanda compania lor familiei sau prietenilor si daca si-ar evalua angajatorul in functie de criterii precum dezvoltarea talentelor, diversitatea si mandria fata de produsele sau serviciile oferite de companie.
Reprezentantii KONE declara: “Suntem deosebit de mandri de aceasta distinctie si o vedem ca pe un semn ca reusim sa ne atingem primul nostru obiectiv strategic, acela de a face din KONE un loc de munca placut. Oamenii nostri talentati si straluciti sunt cea mai mare bogatie a noastra si credem ca lucratorii fericiti fac clientii fericiti.”
Ce contribuie la construirea unei culturi de companie castigatoare?
Cu totii avem un rol de jucat.
Cultura KONE este creata de fiecare dintre angajati, in lucrurile pe care le fac pentru a sprijini clientii si colegii, precum si in actiunile care ii inspira pe cei din jur si care fac din organizatie, un loc mai bun.
Cultivarea unei culturi incluzive in cadrul familiei KONE, raspandita in peste 60 de tari, nu este o intamplare. Dezvoltarea culturala la KONE inseamna un angajament continuu cu 60.000 de angajati, colectarea de date pentru a lua decizii si a face corectii in cunostinta de cauza si urmarirea performantelor in raport cu obiectivele strategice.
Analiza culturii KONE a scos la iveala faptul ca unele dintre obiceiurile si comportamentele care sustin sentimentul de implicare al angajatilor sunt deschiderea si increderea, incurajarea comunicarii si inovarea condusa de angajati.
Ideile stralucite prind viata atunci cand facem eforturi pentru a ne implica reciproc, pentru a ne impartasi procesele, pentru a discuta si a invata din greseli.
La baza culturii KONE se afla dorinta de a fi cu adevarat incluziva si de a da spatiu vocilor diferite. “Diversitatea si incluziunea sunt bune pentru afaceri”, explica Susanne Skippari, vicepresedinte executiv al KONE pentru oameni si comunicare. “Aduce o gandire mult mai larga si o sursa mai buna de idei si puncte de vedere.”
A ramane curios, a invata de la altii si a intreba mai des “de ce” sunt actiuni simple pe care le putem practica cu totii si care pot duce la actiuni mai mari. “Lucram din greu pentru a construi o cultura de responsabilizare si incluziva la KONE”, spune Skippari. “Intr-o cultura incluziva, oamenii se simt in siguranta sa vorbeasca despre orice, sa puna intrebari si sa-si expuna punctele de vedere, iar acest lucru ne ajuta sa devenim o companie mai buna atat pentru angajati cat si pentru clientii nostri.”
Un alt element crucial este accentul pus pe dezvoltarea personala si profesionala constanta.
Incluziunea, imputernicirea si increderea reciproca intre angajatii KONE, cel mai valoros activ al KONE, sunt doar cateva dintre caracteristicile care, in opinia KONE, contribuie la construirea unei culturi castigatoare.
Care este secretul succesului cu clientii?
Cultura KONE detine cheia construirii unei experiente excelente pentru clienti, iar aceasta incepe cu partea de ascultare. Poate KONE isi cunoaste bine clientii, dar prioritatile si punctele lor de durere pot fi inca o surpriza.
De aceea, KONE incepe intotdeauna prin a-i incuraja pe clienti sa transmita cum functioneaza afacerea lor si care sunt prioritatile si obiectivele lor. Aceasta practica simpla nu numai ca ajuta KONE sa construiasca puntea de legatura intre prioritatile clientului si modalitatile KONE de a le sprijini, dar este, de asemenea, vitala pentru a ajunge mai repede la solutiile potrivite fiecarei afaceri.