Cofrarea a 11 pasaje si viaducte
Tronsonul de 8.7 km cuprins intre Gilau si Nadaselu face parte din Autostrada Transilvania si a fost conceput sa functioneze ca o noua centura a municipiului Cluj-Napoca. Lucrarile la acest tronson sunt executate de asocierea a doua companii de constructii de top din tara: SC Spedition UMB Srl si SC Tehnostrade Srl. Bugetul alocat lucrarilor este de 57 de milioane de euro.
Proiectul este unul complex, implicand aproximativ 800 de muncitori si 100 de utilaje. Pe traseul acestui tronson de autostrada au fost proiectate nu mai putin de 11 pasaje si viaducte - lucrari de arta realizate integral cu echipamente si solutii furnizate de Hünnebeck Romania. Provocari si solutii
Una dintre cele mai dificile structuri de cofrat de pe traseul tronsonului Gilau - Nadaselu este viaductul de 250 de metri de la kilometrul 4, cu o inaltime de constructie de 35 de metri. Avand in vedere inaltimea mare a viaductului, ca si a altor structuri de pe acest tronson, pentru accesul personalului a fost necesar sa se utilizeze turnuri de scara Bosta 70 cu inaltimi variind de la 8.5 m la 26.5 m.
Pentru executia fundatiilor si a culeelor a fost pus in opera sistemul robust de cofrare pentru pereti Manto. Tot cu panouri Manto s-au cofrat si pilele, care sunt nu doar deosebit de inalte, ci si goale pe interior. De aceea, pentru executarea lucrarilor in aceasta zona, a fost necesar sa se construiasca o platforma de lucru din grinzi cu clichet. La cofrarea elevatiei pilelor pe interior s-au utilizat cofraje Manto cu colturi retractabile, aceastea avand avantajul de a permite manipularea cu macaraua a cofrajului preasamblat dintr-o singura manevra.
Provocarea proiectului a reprezentat-o cofrarea capitelurilor pilelor, turnate la o inaltime de aproximativ 30 m de la sol. Dat fiind ca utilizarea unor solutii standard nu era fiabila pentru a asigura sustinerea adecvata a zonei de capitel, iesita mult in consola, au fost necesare expertize si cunostintele specialistilor Hünnebeck pentru a identifica o solutie sigura si eficienta in acest caz. Solutia elaborata de inginerii Hünnebeck a constat in utilizarea de grinzi HEB metalice, cu capacitate portanta ridicata, fixate pe cadre de sprijin SF 500, care, la randul lor, au fost prinse in structura de beton a pilei. Parteneriat
Specialistii Hunnebeck Romania au fost de fata la desfasurarea lucrarilor pentru construirea tronsonului Gilau - Nadaselu, asigurandu-se ca echipamentele Hünnebeck sunt puse in opera in siguranta si in mod eficient.
Calitatea solutiilor oferite, capacitatea de adaptare la cerintele specifice santierului, fiabilitatea sistemelor livrate, au satisfacut asteptarile constructorului si au permis mentinerea unui ritm sustinut de lucru.
In cazul in care doriti sa aflati mai multe despre produsele Hünnebeck folosite la autostrada Transilvania, faceti clic pe pozele prezentate mai jos sau cereti oferta de pret ori alte informatii de la persoana de contact a firmei Hunnebeck Romania Srl, folosind butonul corespunzator.
Manto este unul dintre cele mai des utilizate sisteme de cofraje, destinat executarii constructiilor de infrastructura si din domeniul civil si rezidential. O caracteristica Manto iesita din comun, este marea diversitate a gamei dimensionale a panourilor de cofraj. Astfel, panourile de cofraj Manto pot fi montate pe suprafete mici, medii sau mari sau pot fi combinate intre ele, fiind posibila montarea lor pe directie orizontala si / sau verticala, transpuse lateral sau pe inaltime.
Constructiile sau elementele de constructii cu sectiuni plane neuniforme si cu inaltimi diferite ale etajelor, tot mai des intalnite la cladirile industriale, administrative sau cladirile de locuit cu dimensiuni mari sunt adesea greu de cofrat. In aceste cazuri, solutia optima pentru executarea planseelor o ofera mesele de cofrare H 20, acestea fiind rezistente mai ales la eforturi si solicitari permanente.
CS 240 este un sistem modular de schela mobila cataratoare, destinata executarii celor mai diversificate lucrari de constructii. Sistemul poate fi folosit atat ca schela suspendata, cat si ca cofraj catarator pentru preluarea eforturilor de presiune de pe o singura fata a cofrajului si / sau a sarcinilor suplimentare provenite din beton in timpul si imediat dupa betonare. Accesoriile ( platformele de betonare si platformele suspendate) sunt identice pentru ambele variante de utilizare.
La nivel mondial, ID 15 a devenit unul dintre cele mai performante sisteme de turnuri de sprijin executate din cadre din otel. In ciuda dimensiunilor lui reduse, el este capabil sa preia fara probleme eforturi maxime – atat pe cele provenite din directia verticala, cat si pe cele din directia orizontala, prin intermediul pieselor de legatura cu care este prevazut constructiv, transmitandu-le apoi direct in pamant. Intregul sistem este alcatuit din numai cinci elemente componente, prin asamblarea carora se pot construi turnuri de sprijin ID 15 de mare capacitate portanta si pentru orice inaltime.
Fie ca trebuie sa tencuiti constructii noi sau vechi, sa executati acoperisuri sau pereti, sa zugraviti sau sa placati pereti, deci sa executati o gama larga de lucrari de interior sau exterior - cu schela noastra BOSTA 70 pentru fatade, veti fi intotdeauna bine echipati.