Rialto este cel mai vechi si mai renumit pod dintre cele patru care traverseaza Canal Grande
Rialto alaturi de Accademia, Scalzi si Costituzione, este unul dintre cele patru poduri care traverseaza Canal Grande si este cel mai vechi si mai renumit dintre cele patru.
Podul original a fost construit dintr-o serie de barci si a fost numit Quartarolo, numele monedei folosite pentru a plati taxa. Acesta a fost inlocuit in secolul al XII-lea de prima structura fixa, un pod proiectat de inginerul Niccolo Barattieri, care era sustinut de piloni din lemn. Ulterior, podul a fost intarit si largit prin adaugarea a doua rampe laterale care puteau fi ridicate pentru a permite trecerea barcilor si, de atunci, a devenit cunoscut sub numele de Podul Rialto, dupa zona in care a fost construit, Rivoalto. Podul a fost distrus de un incendiu in 1310 si apoi reconstruit, prabusindu-se din nou in 1444 sub greutatea sutelor de spectatori care urmareau o parada de barci.
Dupa un alt colaps din 1524, s-a decis reconstruirea podului folosind piatra Istria, un material deosebit de rezistent la agentii atmosferici si apa sarata. Dupa luarea in considerare a mai multor propuneri facute de Palladio, Vignola si Michelangelo, autoritatea locala a optat pentru un proiect al arhitectului venetian, Antonio Da Ponte. Lucrarile au inceput in 1588, iar podul a fost terminat trei ani mai tarziu. Podul are in present o latime de 28 m si toata greutatea sa este sustinuta de o fundatie formata din 12 mii de piloni de ulm.
Schita originala a podului Rialto realizata de Antonio Da Ponte.
Rosturile dintre blocurile de piatra aflate sub nivelul apei au fost injectate cu Stabilcem un liant pe baza de ciment de inalta rezistenta, aditivat, cu efect expansiv.
Sapa a fost realizata din Mape-Antique Strutturale NHL (mortar cu rezistente mecanice ridicate, pe baza de var hidraulic natural pentru realizarea de tencuieli permeabile si lucrari de zidarie), iar suprafetele hidroizolate cu Purtop (membrana din poliuree hibrida folosita pentru hidroizolatii) dupa amorsarea cu Primer SN (amorsa de aderenta cu rol de protectie).
Dalele din piatra au fost lipite cu Adesilex PG2 - adeziv epoxidic bicomponent, fara alunecare pe verticala, pentru reparatii, consolidari si lipiri structurale.
Balustradele si parapetii podului au fost consolidati prin injectarea de Mape-Antique I - liant hidraulic filerizat, superfluid, pe baza de var si ECO-POZZOLAN, fara ciment, pentru consolidarea prin injectare a structurilor din zidarie. La consolidare s-a folosit si Maperod G - bara din fibre de sticla extrudate, preimpregnate in rasina epoxidica modificata cu vinilester pentru lucrari de consolidare structurala a elementelor deteriorate din beton, zidarie, piatra, lemn sau tuf.
Podul Rialto dupa finalizarea lucrarilor de renovare.
In cazul in care doriti sa aflati mai multe despre produsele MAPEI folosite la renovarea podului Rialto din Venetia, faceti clic pe pozele prezentate mai jos sau cereti oferta de pret ori alte informatii de la persoana de contact a firmei MAPEI Romania Srl, folosind butonul corespunzator.