Noul lift pentru nave din Niederfinow, in nord-estul Berlinului
Unul dintre cele mai impresionante monumente industriale din Germania a oferit servicii de incredere timp de peste 80 de ani: liftul pentru nave din Niederfinow, de pe canalul Oder-Havel. Pe aceasta cale navigabila, care leaga Berlin de Szczecin, Polonia, liftul pentru nave optimizeaza traficul, ajutand la trecerea peste o treapta de 36 de metri. Liftul vertical ridica barje cu o lungime de pana la 80 de metri, folosind un bazin de apa care poate fi inchis precum un sas de ecluza. Dar, de-a lungul zecilor de ani, acest impunator produs al ingineriei germane a devenit prea mic. Vase de navigatie interioara si nave container mai lungi, cu suprastructuri mai mari, nu pot sa treaca prin bazin, iar ansamblurile de remorchere si barje trebuie ridicate separat. Asadar, in ultimii sapte ani s-a lucrat la constructia, in apropiere, a unui lift mai puternic pentru barje. In ultimele luni, doua macarale pe senile Liebherr LR 1600/2 au ajutat la fixarea de blocuri de beton, greutatile ridicate cumuland in total aproximativ 10.000 de tone, pentru noul lift. Acestea vor fi folosite in viitor drept contragreutati pentru bazinul de apa si pentru nave. Macaralele au avut nevoie de un brat special de montaj de lungime mare, cu o capacitate de ridicare mare, pentru montarea contragreutatilor pe structura liftului.
Numai in echiparea cu acest brat special de montaj a fost posibil ca macaralele sa-si roteasca bratul zabrelit pe sub grinzile cladirii si sa coboare carligul de sarcina printre cablurile cadrului de ridicare a contragreutatilor. Fiecare operatiune a presupus ridicarea a doua blocuri de contragreutate avand o greutate totala de 89 de tone la o inaltime de aproximativ 40 de metri in cadrele pre-asamblate, iar apoi atasarea la cablurile din otel ale liftului, groase cat bratul unui om. Cablurile cadrului de ridicare inconjoara intreaga greutate in locasurile speciale actionand ca dispozitive de siguranta. In cazul cedarii unui cablu, blocul de beton desprins va fi sustinut de cablurile din jurul celorlalte greutati.
Numai in echiparea cu acest brat special de montaj a fost posibil ca macaralele sa-si roteasca bratul zabrelit pe sub grinzile cladirii si sa coboare carligul de sarcina printre cablurile cadrului de ridicare a contragreutatilor. Fiecare operatiune a presupus ridicarea a doua blocuri de contragreutate avand o greutate totala de 89 de tone la o inaltime de aproximativ 40 de metri in cadrele pre-asamblate, iar apoi atasarea la cablurile din otel ale liftului, groase cat bratul unui om. Cablurile cadrului de ridicare inconjoara intreaga greutate in locasurile speciale actionand ca dispozitive de siguranta. In cazul cedarii unui cablu, blocul de beton desprins va fi sustinut de cablurile din jurul celorlalte greutati.
Bratul special de montaj standard al acestei macarale pe senile Liebherr are o capacitate de ridicare de 36 de tone si o lungime de doi metri. Insa pentru acest proiect, clientul, specialistul belgian in servicii de transport si inchiriat macarale Sarens, a solicitat companiei Liebherr un brat special de montaj cu o lungime de 5 metri si o capacitate de ridicare de 104 tone. Desigur inginerii fabricii de macarale din Ehingen au livrat produsul dorit.
Cele doua macarale pe senile si echipele de instalare au lucrat in permanenta la acelasi nivel pe ambele laturi ale noului lift pentru nave. Din motive de echilibru static, a fost necesara instalarea contragreutatilor in mod aproape sincron. Nava asupra careia actioneaza forte mari de tractiune prin cablurile din otel nu trebuie expusa pe o singura parte incarcarilor pe perioade lungi de timp. De asemenea sunt mii de saci de nisip in cala lunga de 115 metri. Cu cat mai multe contragreutati sunt atatate, cu atat mai multi astfel de saci sunt necesari pentru a mentine corpul navei la sol.
Cele doua macarale pe senile si echipele de instalare au lucrat in permanenta la acelasi nivel pe ambele laturi ale noului lift pentru nave. Din motive de echilibru static, a fost necesara instalarea contragreutatilor in mod aproape sincron. Nava asupra careia actioneaza forte mari de tractiune prin cablurile din otel nu trebuie expusa pe o singura parte incarcarilor pe perioade lungi de timp. De asemenea sunt mii de saci de nisip in cala lunga de 115 metri. Cu cat mai multe contragreutati sunt atatate, cu atat mai multi astfel de saci sunt necesari pentru a mentine corpul navei la sol.
In cazul in care doriti sa aflati mai multe despre macaralele pe senile Liebherr LR 1600/2, faceti clic pe poza prezentata mai jos sau cereti oferta de pret ori alte informatii de la persoana de contact a firmei Liebherr Romania Srl, folosind butonul corespunzator.