Aeroportul international Chengdu Tianfu
Bine ati venit la cel de-al doilea sezon al Frozen Music. Incepem noua calatorie in China. Acesta este Aeroportul International Chengdu Tianfu, care se deschide acum ca fiind al patrulea mare centru international de transport aerian din China. Are doua terminale construite in doar trei ani si jumatate.
Arhitectul sef Qiu Xiaoyong de la China Southwest Arhitectural Design and Research Institute, face parte din consortiul care a construit aeroportul. Qiu a lucrat la proiectarea catorva aeroporturi din China, dar a spus ca Aeroportul Tianfu este cel mai complex dintre toate. Acesta, odata finalizat, va deservi pana la 90 de milioane de pasageri pe an. Cel mai bun unghi pentru a vizualiza aeroportul este, desigur, din aer. De aici vedem si apreciem aspectul simetric al terminalelor pe care Qiu Xiaoyong le descrie ca pe niste „pasari nemuritoare care poarta soarele”. Acesta este simbolismul antic, care se intinde pana la dinastia Shu si este inca si astazi. In final, vor exista patru terminale, reprezentand aceste patru pasari nemuritoare. Deci, acest aeroport modern se contopeste cu patrimoniul cultural chinez.
La sol, fiecare terminal incepe cu o sala de plecare deschisa, unde utilizarea inteligenta a luminii naturale, a signalisticii si a spatiilor fara bariere ii fac pe pasageri sa inainteze in mod instinctiv. Mai multe curti din fiecare terminal imbogatesc experienta calatorului. Ele oglindesc clima in toate anotimpurile si rezoneaza cu faimoasele locatii din Sichuan, precum Muntele Qingcheng si Marea Bambusului.
Tianfu ne aminteste ca experienta noastra intr-un aeroport depinde de mai mult decat de avioane. Sunt implicate toate tipurile de transport: metroul, calea ferata interurbana, deplasarea automata a persoanelor si tranzitul rapid catre parcare. Pentru a le aduce impreuna, echipa lui Qiu Xiaoyong a proiectat „orasul aviatiei”: un punct central vertical cu doar o schimbare de nivel intre diferite moduri de transport.
Produsele ABB sunt utilizate pe tot aeroportul pentru a garanta o distributie stabila si sigura a energiei electrice. De la transformatoarele si releele din cladirile terminalului pana la inelul principal de alimentare pentru iluminarea pistelor, si pana la intrerupatoarele din zona operationala si in centrele de date. In zonele publice, ABB i-bus® KNX sustine zonele de iluminat si pe cele de informatii, iar terminalele inteligente (i-HD) controleaza accesul in zonele restrictionate. Aceste tehnologii asigura confortul si siguranta pasagerilor, reducand in acelasi timp consumul de energie, contribuind la cel mai inalt grad la schema de evacuare a cladirilor verzi de 3 stele din China.
Qiu Xiaoyong s-a declarat „atat fericit, cat si trist” cand a vazut aeroportul deschis. Este mandru de design, dar, ca orice arhitect, nu poate sa nu se gandeasca la modalitati de imbunatatire. Ei bine, in curand, Faza 2 va adauga terminale suplimentare: inca doua pasari nemuritoare pentru a-si intinde aripile si a conecta Chengdu cu restul lumii.